hirdetés

 VISSZA

LAM (Lege Artis Medicinæ) - 2017;27(04-05)


Halálos ölelés, avagy a kozmikus fájdalom apoteózisa


Halálos ölelés, avagy a kozmikus fájdalom apoteózisa
Gerevich József

| |
 
„A világegyetem szerelmi ölelése, a Föld (Mexikó), Én, Diego és senor Xólotl” című festmény (1949) egy szenvedélyes szerelmi kapcsolat kozmikus mélységeibe enged betekintést. A képet Frida Kahlo (1907-1954) élete vége felé festette, és nem véletlen, hogy ekkor. Ezen a festményen sűrítve minden megjelenik, ami élete meghatározó kapcsolatáról elmondható a képi művészet nyelvén.

Kulcsszavak

Frida Kahlo, Diego Rivera

Kapcsolódó anyagok

Frida Kahlo a Magyar Nemzeti Galériában

Halálos ölelés, avagy a kozmikus fájdalom apoteózisa

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Tartalomjegyzék:

 
KIADVÁNY TOVÁBBI CIKKEI

A telemedicina hatása az orvos-beteg kapcsolat átalakulására orvosok körében végzett interjúk eredményei alapján

Az orvos-beteg kapcsolat mindig is az ellátás nélkülözhetetlen részét képezte, azonban az infokommunikációs technológiák egészségügyi integrációjával párhuzamosan átalakul az orvos-beteg kommunikáció. Így e tanulmány célja, hogy megvizsgálja milyen hatást gyakorol a telemedicina erre a kapcsolatra.

Tovább


A világ és én egyek vagyunk - Rinko Kawauchi fotográfiáiról

chi ni taore / ne ni yori hana no / wakare kana - lehull a virág/ visszatér a földbe/ gyökereihez Matsuo Basho~ (1686. tavasz) (Terebess Gábor fordítása)

Tovább


Az invazív meningococcusfertőzés megelőzése, felismerése és első, területi ellátása

A jelen közlemény szerzői egy rövid esetismertetés kapcsán összefoglalják, hogy mit kell és mit nem szabad tennie az alapellátás orvosának, ha váratlanul rossz általános állapotú, meningococcusfertőzésre gyanús fiatal beteggel találkozik.

Tovább


Az anatómiai színház - A felnyitott test nyilvánossága

A német anatómus, Gunther von Hagens 2002-ben felboncolt egy holttestet a londoni East End egyik színházában. Minden jegy elkelt. Az eseményt kísérő jogi és sajtófelzúdulásban von Hagens azzal védekezett, hogy előadásával csak egy régi tradíciót folytatott. Igaz, az elmúlt 170 évben nem volt nyilvános boncolás Londonban, azonban 1830 előtt évszázadokon át komoly érdeklődés övezte az ilyen rendezvényeket.

Tovább