hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


Szeptember 3-án indul a Praxisplatform és az Alma Gyógyszertárak együttműködése



Szeptember 3-án indul a Praxisplatform és az Alma Gyógyszertárak együttműködése

| |
 

A beteg-együttműködés javítása olyan cél, amely közös platformra hozza az egészségügy szereplőit. Minden szakmai lehetőséget felhasználva a betegek gyógyszerszedési és gyógyászati segédeszköz-használati tudatosságának fokozására kell törekedni.


Milyen igény kielégítésére hozták létre a Praxisplatformot?

Nemzetközi vizsgálatok szerint a krónikus megbetegedésben szenvedő páciensek 50-60%-a pár hónappal a kezelés megkezdését követően felhagy a kezelőorvos által javasolt terápiával. Hazánkban még súlyosabb ez a probléma, az adatok azt mutatják, hogy a legtöbb krónikus területen csupán a betegek 20-30%-a működik együtt megfelelően a kezelőorvosával. Ha nem csupán azt vesszük górcső alá, hogy mennyien hagynak fel teljesen a gyógyszerszedéssel, hanem azt is megvizsgáljuk, hogy a terápiát folytatók közül hányan nem követik pontosan a gyógyszerszedési szabályokat, hányan nem tartják be a gyógyszerszedés mellett szükséges életmódbeli javaslatokat, akkor egyenesen tragikus a helyzet; alig találunk olyan pácienst, aki a gyakorlatban is kiélvezi a modern tudomány jótékony hatásait. A korszerű gyógyszerkészítmények és gyógyászati segédeszközök terápiás hasznosulása tehát rendkívül korlátozott, ami hatalmas mennyiségű elveszített egészséges életévet, emellett komoly pénzügyi terhet jelent a társadalomra nézve. A gyógyító-megelőző munkát végző orvosok erőfeszítései is kárba vesznek azáltal, hogy a betegek a rendelt gyógyszereket vagy gyógyászati segédeszközöket nem - vagy nem megfelelően - szedik. Az elégtelen beteg-együttműködés emellett a gyógyszereket és gyógyászati segédeszközöket gyártó vállalatok azon küldetését is veszélyezteti, hogy egyre biztonságosabb és hatásosabb terápiákat fejlesszenek ki a betegek számára.

A beteg-együttműködés javítása emiatt olyan cél, amely közös platformra hozza az egészségügy szereplőit. Minden szakmai lehetőséget felhasználva a betegek gyógyszerszedési és gyógyászati segédeszköz-használati tudatosságának fokozására kell törekedni. Célunk, hogy a modern terápiamenedzsment eszközök biztosításával, és a legújabb betegedukációs módszerekkel biztosítsuk a betegek tudatosabb gyógyulását, valamint olyan szolgáltatást nyújtsunk a szakmai felhasználóknak, amivel kényelmesen, az adminisztrációs terhek csökkentésével tudják pácienseik gyógyulását felügyelni a távolból. Ezért hoztuk létre a PraxisPlatformot.

Milyen fejlesztéseket igényelt, mennyi időt vett igénybe?

Hiszünk abban, hogy a PraxisPlatform olyan alapvető igényeket szolgál ki, melynek csak folyamatos fejlesztéssel tudunk megfelelni. Ennek szellemében azt lehet mondani, hogy az ötlet megszületésétől fogva fejlesztünk, és nem szeretnénk erről lemondani annak érdekében, hogy minél magasabb szintű szolgáltatásokat tudjunk a felhasználóinknak ajánlani. Az éles indulásra 2011. októberében került sor, ezt egy-másfél évvel megelőzően már zajlottak a fejlesztések. Hangsúlyozni kell, hogy a Magyar Telekom infrastruktúrája nélkülözhetetlen a PraxisPlatform szolgáltatásaihoz, és amikor fejlesztési igényekről beszélünk, akkor kizárólag magáról a Platform fejlesztési igényeiről beszélünk. A rendszer alapja egy intelligens tartalomkezelő és üzenetküldő modul, amely személyre szabottan képes elkészíteni a páciensek számára a nekik szóló tartalmakat, és egyidejűleg akár több tízezer beteggel képes kommunikálni. Emellett a www.praxisplatform.hu. weboldalon a páciensek és a szakmai felhasználók is hasznos kiegészítő funkciókat és tartalmakat találhatnak, amellyel tudásukat elmélyíthetik, illetve az interaktív funkciók révén egymással kapcsolatot tarthatnak. A rendszer nagy előnye, hogy a betegedukációs programokban való részvételhez nem szükséges internetkapcsolat, a páciensek több csatornán (SMS, email, hangüzenet) fogadhatják az üzeneteket, amelyek a nekik megfelelő napszakban kerülnek kézbesítésre. Így képesek vagyunk eljuttatni a hasznos tartalmakat az idősebb, internetet nem használó pácienseknek csakúgy, mint az aktív mobilhasználó fiatalokhoz.


fotó: Lipták Judit




Milyen kezdeti eredményekről tudnak beszámolni?

A PraxisPlatform tavaly őszi indulása óta 18 betegedukációs program keretében már több mint 25.000 páciensnek nyújt segítséget a gyógyulásban. A rendszer közel 3.500 orvos munkáját könnyíti meg a krónikus betegségben szenvedő betegek gyógyítása során. Szeptember 3-tól az Alma Gyógyszertárak is csatlakoznak a PraxisPlatformhoz, így nagyjából 250 gyógyszerésszel bővül majd a szakmai felhasználók köre.

Kik és hogyan csatlakozhatnak a PraxisPlatformhoz?

Amennyiben patikai programokban szeretne részt venni a páciens, gyógyszerésze segítségével csatlakozhat a PraxisPlatformhoz, a többi program esetében pedig a háziorvos vagy szakorvos javasolja a programban való részvételt. A részvétel egyetlen feltétele a páciensek számára az adatkezelési hozzájáruló nyilatkozat kitöltése és átadása az orvosának vagy gyógyszerészének.

Az érdeklődő szakmai felhasználók a weboldalunkon található adatlap kitöltésével, vagy az ügyfélszolgálatunkon keresztül jelezhetik csatlakozási szándékukat. A rendszer intézmények (kórházak, rendelőintézetek) számára is nyitott, és igen hatékony megoldást kínál az intézményi szintű betegedukációra, betegtájékoztatásra, betegmenedzsmentre.

Van-e feltétele a szolgáltatás igénybe vételének?

Szakmai felhasználók (orvosok, gyógyszerészek) az adatkezeléshez szükséges megállapodást aláírva csatlakozhatnak a rendszerhez, páciensek pedig egy ún. adatkezelési hozzájáruló nyilatkozat kitöltésével jelezhetik részvételi szándékukat. Egyéb feltétel nincs, lényegében bárki számára elérhető a szolgáltatás, aki többet szeretne tenni a betegeiért, vagy betegként a saját egészségéért.

Mennyibe kerül ez a résztvevőknek?

Az alapszolgáltatás páciensek, orvosok, gyógyszerészek és intézmények számára ingyenes.

Ha nem fizet se az orvos, se a beteg, akkor hol ebben az üzlet?

A programok elkészítését és működtetését az általunk tartalomgazdának nevezett partnereink finanszírozzák. Ahogy az elnevezés is mutatja, üzleti modellünk arra épül, hogy számos szereplőnek érdeke tartalmak, edukációs programok elhelyezése a Platformon, hiszen ezzel többletszolgáltatást nyújtanak ügyfeleiknek, vásárlóiknak, betegeiknek. Tartalomgazdák lehetnek gyógyszerpiaci szereplők, orvostechnikai eszközök gyártói, patikák, nagykereskedők, szakmai társaságok, betegszervezetek, egészségügyi szolgáltatók egyaránt.

Milyen fejlesztéseket terveznek, milyen célokat tűztek ki a következő hónapokra-évekre?

Az alapfunkciók, vagyis az orvosok, gyógyszerészek, illetve pácienseik részére nyújtott személyre szabott edukációs megoldások továbbfejlesztése folyamatosan zajlik. Intenzíven dolgozunk a betegedukációs lehetőségek mellett olyan modulokon, melyek a szakmai felhasználók vagy a betegek számára kínálnak adott esetben izolált rendszerekben már létező, de nehezen elérhető szolgáltatásokat. A kommunikációs csatornák további bővítésével hamarosan megnyílik majd a lehetőség az orvosok és gyógyszerészek, illetve a háziorvosok és szakorvosok közötti párbeszédre is egy-egy konkrét közös páciens kapcsán.

Kik írják a betegeknek szóló edukációs üzeneteket és mi biztosítja ezek szakmai helyességét és hitelességét?

Az üzeneteket egy szakértői csapat írja, mely orvosokból, gyógyszerészekből és kommunikációs szakemberekből áll. Ha a téma túlzottan speciális, akkor természetesen olyan szakemberek eseti segítségét is kérjük, akik az adott területen járatosak. A szakmai helyesség és hitelesség biztosításának érdekében az összes betegedukációs tartalmunkat megküldjük a GYEMSZI-ben dolgozó szakembereknek, akik átnézik azokat, és általában nagyon hasznos észrevételeket, javaslatokat tesznek.

Hogyan tud a beteg kérdezni?

A beteg a rendszerünkben (www.praxisplatform.hu.) kapcsolatba léphet kezelőorvosával és gyógyszerészével. Az üzenetküldés mellett értesítheti orvosát, gyógyszerészét a betegségével kapcsolatos fejleményekről, illetve rögzítheti élettani adatait egy terápiás naplóban, megoszthatja azt az őt gondozó egészségügyi szakemberekkel, hogy azok a távolból is követni tudják állapotát. A rendszerünk nem az orvos, illetve gyógyszerész és a beteg közötti kapcsolatba szeretne beékelődni harmadik szereplőként, csupán eszközt ad a szakemberek kezébe az egyszerű kapcsolattartásra, kommunikációra. Ezzel együtt felhasználóink természetesen közvetlenül a PraxisPlatformhoz is fordulhatnak, ügyfélszolgálatunk több csatornán várja kérdéseket.

Tervezik-e esetleg új szereplők bevonását és a szolgáltatás fejlesztését?

A Tartalomgazdák köre folyamatosan bővül, idén a meglévő 18 program mellett további 10 betegedukációs programot tervezünk indítani, amelyek számos új funkciót is tartalmaznak majd. A rendszer fejlesztése folyamatos, célunk, hogy a Tartalomgazdák számára is rugalmas, sokoldalú szolgáltatást nyújtsunk. Az Alma Patikákkal megkezdett együttműködésünk jól mutatja, hogy nyitottak vagyunk mindennemű partnerségre, aminek eredményeként a betegek többet tudnak tenni egészségükért. Folyik gondolkodás a Platform és civil szerveztek, betegközösségek, szakmai társaságok, helyi közösségek, egészségügyi és pénzügyi szolgáltatók között, őszintén bízunk abban, hogy ezek a törekvések a felhasználók számára is élvezhető és értékes megoldásokká tudnak válni hamarosan.

Lipták Judit
eLitMed.hu

2012. 09. 03.

Kapcsolódó anyagok

Pályázati Felhívás - Segítő szakmában dolgozó alkotók részére

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Az elmegyógyintézet csak ürügy - Horváth Csaba rendező a Száll a kakukk fészkére című előadásról

A székesfehérvári Vörösmarty Színház az egyik legizgalmasabb vidéki színház mostanában. Kiváló társulata magas művészi igényű, markáns, merész rendezésű, mégis széles közönség számára befogadható előadásokat játszik, számos műfajban. 2016 tavaszán mutatták be a Száll a kakukk fészkére című produkciót. Az előadás rendezőjével, Horváth Csabával beszélgettünk.

Tovább


A transzgenerációs tünetekről - interjú Olga Szuligával

Néha elég csak annyi, hogy megkérdezzük, hogy az ön szülei életében mi volt akkor, amikor olyan idősek voltak, mint amilyen idős volt ön, amikor a tünetei megjelentek. Persze a kliens nem mindig tud tünetekről. Életeseményekről, furcsaságokról, viselkedésről, ismétlődő eseményekről, főleg érzésekről érdemes kérdezni.

Tovább


Őrségváltás a LAM-nál

Prof.Dr.Kiss Istvánt és Dr.Kapócs Gábort főszerkesztőket kérdeztük a 25 éves Lege Artis Medicinae (LAM) folyóirat jövőjéről.

Tovább


A hitvilág és a fogyasztás – videointerjú Antal Z. Lászlóval

Antal Z. László akadémikust a SZVT-n tartott előadását követően az emberi hitvilág és a fogyasztási mintázatok összefüggéséről kérdeztük. A kutató meglátása szerint a fogyasztói társadalom az emberkép és a hitvilág, a halálon túli történésekről alkotott kép erőteljesen összefügg.

Tovább


Szeptember 3-án indul a Praxisplatform és az Alma Gyógyszertárak együttműködése