hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


Megbüntették a Vitaminkosár Kft.-t





| |
 



A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 16 millió forintra bírságolta a c.-t, mert a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Protexin Florea IBS elnevezésű speciális, gyógyászati célra szánt tápszer népszerűsítése során.

A GVH közleménye szerint a vállalkozás 2011 januárja és 2012 novembere között a Protexin Florea IBS nevű termékének gyógyhatást tulajdonított anélkül, hogy erre vonatkozóan a jogszabályokban előírt engedélyt megszerezte volna, egyes kommunikációiban nem bizonyított egészségre ható állításokat alkalmazott, valamint azt állította, hogy az általa forgalmazott termék az egyetlen klinikai vizsgálattal igazolt hatású probiotikum Magyarországon.

A versenyhivatal megítélése szerint a vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása, egészségügyi állapotuk javítása miatt keresték a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket. A GVH kiemeli: az olyan fogyasztó, akinek valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival szemben.

A GVH megállapítása szerint a vállalkozás nem igazolta megfelelően, hogy a Protexin IBS Florea, valamint az abban található probiotikus baktériumtörzs rendelkezik a reklámokban szereplő hatásokkal. Megtévesztőek voltak a klinikai vizsgálatokra vonatkozó állítások is, mivel a Protexin Florea IBS készítményen kívül Magyarországon forgalomban vannak olyan probiotikumok, amelyek gyógyszer termékkategóriába tartoznak, ennek megfelelően hatékonyságukat klinikai vizsgálatokkal igazolták.

A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy a Vitaminkosár Gyógyszer Forgalmazó és Szolgáltató Kft. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a hivatal 16 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el.



MTI 2014. március 11., kedd

Kapcsolódó anyagok

Szentágothai János

Sportolói szívszűrés a városmajori klinikán

Twitter használatába a gyógyszerészi oktatás

Dénes Tamás: El kell döntenünk, mennyire fontos a magyar társadalomnak az egészségügy

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Több mint 11,5 milliárd forint 400 kutatónak

Több mint 400 kutató és kutatási projekt nyert összességében 11,5 milliárd forintot meghaladó támogatást a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal felfedező kutatásokat ösztönző programjaiban. A támogatások 40 százalékát 40 év alatti kutatók nyerték el.

Tovább


Hatezer négyzetkilométer kiterjedésű jégtömb vált le az Antarktiszról

A jégtömb elszakadását egy amerikai műhold észlelte szerdán.A nagyjából 350 méter vastag jegű Larsen C az Antarktisz nyugati részén terül el, feltartóztatva az őt tápláló gleccsereket.

Tovább


Népegészségügyi prevenció Magyarországon 2017

Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramjának (MÁESZ) 2017. évi hivatalos video-összefoglalója.

Tovább


Alföldi István: gyökeresen változtatja meg a világot a mesterséges intelligencia

Gyökeresen változtatja meg a világot a mesterséges intelligencia. Ezekre a változásokra fel kell készülni, és ebben kiemelkedő szerepe van az oktatásnak...

Tovább


Megbüntették a Vitaminkosár Kft.-t