hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


Kultúrák párbeszéde



| |
 




A diaszpórában élő örmény művészek munkáiból válogató, Armenity/Haiyutioun című kiállításával Örményország nyerte el a legjobb nemzeti pavilonnak járó Arany Oroszlánt az 56. Velencei Nemzetközi Képzőművészeti Biennálén, az All the World's Futures című főkurátori kiállítás művészei közül pedig az amerikai Adrian Pipert jutalmazták Arany Oroszlánnal.

A nemzetközi zsűri indoklása szerint Örményország idén egy diaszpórában élő népről szóló kiállítással jelentkezett, amelyben minden művész kifejezte kötődését lakóhelyéhez, de a közös kulturális örökséghez való viszonyát is. A pavilon egy palimpszesztet idéz - olyan kéziratot, amelyről lekaparták az eredeti írást, hogy újra írni lehessen rá -, és a kortárs művészet alkotásait egy történelmi-kulturális helyszínen, a velencei San Lazzaro degli Armeni kolostorszigeten jeleníti meg.

A díj indoklása utalt arra is, hogy idén emlékeznek világszerte az örmény genocídium száz éves évfordulójára: az Adelina Cüberyan von Fürstenberg kurátor által rendezett kiállítás pedig ebben az évben az összetartás és a kultúrák közötti párbeszéd iránti állhatatosságot képviselte.

Adrian Piper The Probable Trust Registry: The Rules of the Game 1-3 című munkájával nyerte el az Arany Oroszlánt. A zsűri kiemelte, hogy Piper úttörő művészként megújította a konceptuális művészetet, beillesztve abba a személyes szubjektivitást.

Az All the World's Futures kiállítás legígéretesebb fiatal művészének járó Ezüst Oroszlánt Im Hueng-Soon nyerte el Factory Complex című videoinstallációjával, melyben a koreai művész az ázsiai női dolgozók nehéz munkakörülményeit vizsgálja a művészet eszközeivel.

A német Harun Farocki, a szíriai Abounaddara collective és az algériai Masszinissza Szelmani munkáit különdíjjal jutalmazta a zsűri, melynek tagjai idén Naomi Beckwith, Sabine Breitwieser, Mario Codognato, Randzsit Hoszkote és Yongwoo Lee voltak. Szintén különdíjjal ismerték el az Egyesült Államok They Come to Us Without a Word című kiállítását, a legendás amerikai video- és performanszművész, Joan Jonas munkáját.

A szakemberek üdvözölték az idei biennále kiemelkedő minőségét és a résztvevő nemzetek egyre növekvő számát, valamint azt a tényt, hogy a mustra kiemelt figyelmet fordít a legégetőbb geopolitikai kérdések vizsgálatára.

Okwui Enwezor főkurátor javaslatára az Arany Oroszlán-életműdíjat a ghánai El Anatsui kapta meg, az amerikai Susanne Ghez pedig Arany Oroszlán-különdíjban részesült életművéért.


Forrás: MTI



Kapcsolódó anyagok

Pályázati Felhívás - Segítő szakmában dolgozó alkotók részére

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Szent-Györgyi Albert-emlékévet rendez a Szegedi Tudományegyetem

Jubileumi programokkal, köztük rangos természettudományi verseny megrendezésével emlékezik a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) arra, hogy egykori rektora, Szent-Györgyi Albert 80 éve vette át az orvosi és fiziológiai Nobel-díjat.

Tovább


Litvániában követik el a legtöbb öngyilkosságot az Európai Unióban

A 100 ezer főre jutó 19 öngyilkossal Magyarország, Szlovénia és Lettország osztozik a második helyezésen, "dobogós" még Észtország 18 öngyilkossággal, negyedik helyen Belgium és Horvátország (17) áll.

Tovább


Akár kilenc évig is szoptatja kicsinyét az orangután

Akár kilenc évig is szoptatja kicsinyét az orangután, hosszabb ideig, mint bármely más főemlős - állapították meg a vadon élő emberszabásúak fogainak elemzéséből amerikai és ausztrál tudósok.

Tovább


Az egész ország gazdaságának lökést adhat a szegedi lézerközpont

Évtizedekre lökést adhat a város és az egész ország gazdaságának a szegedi lézerközpont, amelynek épületeit kedden adják át - jelentette ki Botka László hétfőn a csongrádi megyeszékhelyen.

Tovább


Kultúrák párbeszéde