hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


Erősebb marketingre volna szükségük a patikáknak



| |
 


A gyógyszertárak marketingtevékenységének rugalmasabb és megengedőbb szabályozását javasolja a Hálózati Gyógyszertárak Szövetsége (HGYSZ). A javaslatokat megküldték az Emberi Erőforrások Minisztériuma egészségügyért felelős államtitkárságának és az Országos Gyógyszerészeti és Élelmiszer-egészségügyi Intézetnek (OGYÉI).

A szövetség közleményében azt írta: a jelenlegi szabályok hátrányosan érintik mind a vásárlókat, mind a gyógyszertárakat, mert a fogyasztók nem juthatnak hozzá olyan kedvezményekhez, amelyek más üzletekben elérhetők. Emiatt a gyógyszertárak forgalma csökken, ami rontja működési feltételeiket.

A HGYSZ ezért olyan szabályozást javasol, amely összeegyeztethető a gyógyszertárban végzett egészségügyi tevékenységgel, nem sérti a betegek érdekeit, megfelel a hivatásrendi etika szabályainak, de felszámolja az egyenlőtlenséget az azonos piaci szegmensben működő, egymással versengő felek közötti - írták.

A HGYSZ kiemelte: egyetért azzal, hogy a gyógyszer-kiskereskedelemben szigorú előírások szükségesek a marketingtevékenység szabályozására, hiszen ennek célcsoportja "rendkívül érzékeny és kiszolgáltatott" emberekből áll. A szövetség véleménye szerint ugyanakkor a gyógyszertárak gazdaságos és stabil működéséhez elengedhetetlenül fontos, hogy - ha a szakmai munkát és a betegek érdekeit nem sérti - minden eszközzel növelhessék ismertségüket és forgalmukat.

A fentiek alapján HGYSZ azt javasolja, hogy az egészségügyi tárca vizsgálja felül a gyógyszertári marketing szabályozására vonatkozó rendelkezéseket, valamint kezdeményezi, hogy induljon szakmai egyeztetés a kormányzat és a szakmai szervezetek között.

A HGYSZ javasolja, hogy a gyógyszertár népszerűsítésére vásárlástól függetlenül ajándékozhatók legyenek kis értékű, gyógyszertárban forgalmazható és nem forgalmazható termékek is, mert így fogyasztásra ösztönzés nélkül lehetne népszerűsíteni a patikákat.

A társadalombiztosítási támogatással rendelhető gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök és tápszerek esetében a szövetség azt ajánlja, hogy - a jelenlegi szigorú szabályozás fenntartása mellett - ennél a termékcsoportnál engedélyezzék az egészségügyi felvilágosító, tájékoztató, egészséges életmóddal, prevencióval, betegségek kezelésével kapcsolatos, gyógyszerészi gondozást támogató kiadványok ajándékozását.

A társadalombiztosítási támogatással nem rendelhető gyógyászati segédeszközök, tápszerek és egyéb termékek esetében - a HGYSZ javaslata szerint - a gyógyszertárak ugyanolyan marketingeszközöket alkalmazhatnának, mint bármely más üzlet.

A közleményben felhívják a figyelmet arra, hogy a gyógyszertárak által forgalmazható termékek köre jelentősen bővült olyan egészségmegőrző készítményekkel, amelyekkel kapcsolatban a szokásos marketingtevékenység etikai problémák nélkül alkalmazható lenne. Így például kozmetikai termékekhez lehetne mintákat adni, gyógyvizek és gluténmentes élelmiszerek esetén kóstolót tartani, egyéb termékek esetén pedig törzsvásárlói kedvezményeket nyújtani - közölték.

A HGYSZ szorgalmazza azt is, hogy a gyógyszertárakat csak az általuk szervezett és végzett jogsértő marketingtevékenység miatt lehessen büntetni, vagyis a patikát működtető gazdasági társaságokat ne bírságolják olyan kedvezményadás vagy ajándékozás miatt, amelyet tőlük független gazdasági társaság a gyógyszertár beleegyezése és tudta nélkül nyújt.




MTI 2015. augusztus 3., hétfő

Kapcsolódó anyagok

Beszámoló az V. ETNA Nemzetközi Konferenciáról

Mérföldkő az Alapellátás-fejlesztésben

A szérum albumin szint jelentősége dializált krónikus vesebetegekben

Egy rendszeres testmozgást biztosító geriátriai mozgásprogram szerepe a sikeres öregedésben

Hogyan közöljünk rossz híreket? A medicinális rossz hírek közlése kurzus jelentősége és tematikájának kidolgozása

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

A valaha megfigyelt legtávolabbi szupernehéz fekete lyukat fedezték fel

A hatalmas fekete lyuk a Földtől 13 milliárd fényévnyire semmisíti meg a körülötte forgó anyagot, olyan messze, hogy a megfigyelők olyannak láthatják, amilyen az ősrobbanás után mindössze 690 millió évvel volt - írták a tudósok a Nature tudományos lap aktuális számában.

Tovább


Szent Miklós korából származik egy neki tulajdonított csonttöredék

Szent Miklós korából származik egy neki tulajdonított csonttöredék - vetették fel az Oxford Egyetem kutatói radiokarbon-vizsgálatok segítségével.

Tovább


Megkezdődött a digitális nyelvstratégia kidolgozása

Megkezdődött a digitális nyelvstratégia kidolgozása - jelentette be a Magyar Nyelvstratégiai Intézet igazgatója a témával foglalkozó pénteki budapesti konferencián.

Tovább


Csaknem ötezer éve érkezett a pestis Európába az eurázsiai sztyeppéről

Már a késő újkőkor vége és a bronzkor kezdete között, 4800-3700 éve is jelen volt a pestis Európában - állapították meg német kutatók ősi maradványok vizsgálata során.

Tovább


Erősebb marketingre volna szükségük a patikáknak