hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


Élelmiszerbotrány



| |
 


Lejárt szavatosságú, elégtelen higiéniás körülmények közt tartott, hulladékból újrabedolgozott húst adott el az egyik sanghaji beszállítója a KFC és a McDonald's gyorsétteremláncoknak Kínában - derül ki a helyi híradásokból.

Az esetet a sanghaji Dragon TV riportja robbantotta ki, melyben a filmesek azt állították: a McDonald's-nak és a KFC-t birtokló Yum Brands-nek beszállító Sanghaj Husi Élelmiszeripari vállalat hamisítja termékeire nyomott címkéit, s lejárt szavatosságú húst ad el frissként feltüntetve. A kétéves nyomozás eredményeként készült beszámoló szerint emellett a Husi gyáraiban nem tartották be a higiéniás szabályokat, egy rejtett kamerás felvétel például földről felszedett hús bedolgozását örökítette meg. Bevett gyakorlat volt az eldobott maradék termékek - így például a rendkívül népszerű Chicken McNuggets - újrafeldolgozása, melyről felvétel is készült.

A szabályellenes tevékenységekről a vállalat menedzsmentje a hatóságok kezébe került e-mailek szerint biztosan tudott, a Yum Brands és a McDonald's előtt ugyanakkor titkolták a gyakorlatot. Ha a cégek megtudnák az igazságot, biztosan felbontanák a szerződésüket - fogalmaz a Dragon TV videóján az egyik dolgozó.

A riportot követően a városi élelmiszer- és gyógyszeripari hatóság a helyszínre vonult, mintát gyűjtött és bezáratta a céget. A két érintett gyorsétteremlánc azonnali hatállyal felfüggesztette együttműködését a sanghaji beszállítóval, a fogyasztóktól pedig mikroblogfiókjaikon kértek bocsánatot. Az esetet a vállalatok saját hatáskörükben is vizsgálni fogják - fogalmaztak közleményükben.
A két cégnek nem ez az első élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos botránya az országban. Másfél évvel ezelőtt szintén egy sanghaji beszállítójukat érintő esetben a hatóságok arra mutattak rá: a láncokat csirkehússal ellátó helyi cégek olyan farmerektől vásároltak húst, akik hormonkeverékkel dúsították és tucatnyi antibiotikummal tömték az egészségtelen körülmények között tartott, éjjel-nappal etetett csirkéket.
A Yum Brands-ről az is kiderült: éveken át tudott a szabályellenes gyakorlatról, mely ellen nem tett semmit. A cégek jelentős mértékben megszenvedték a botrányokat és a tavaly Kínában kezdődött H7N9-es madárinfluenzát, melyek következtében több mint 10 százalékkal esett vissza profitjuk. A Yum Brands csupán az idei év második negyedévében tudta jelentős mértékben növelni eladásait, ám a mostani botrányt követően az iparági szakértők újabb visszaesést valószínűsítenek.



MTI 2014. július 21., hétfő

Kapcsolódó anyagok

A random variancia mint karcinogén tényező?

A gyógyszerészi gondozás a magas vérnyomás kezelésében

„Kivisszük a betegséget, behozzuk az egészséget”: tavaszi gyógyító hiedelmek

A hypertonia története - Paul Dudley White (1886-1973)

Társasági hírek

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Május a vérnyomásmérés hónapja!

A Nemzetközi Hypertonia Társaság és a Hypertonia Világ Liga mozgalmat hirdetett 2017 májusára.

Tovább


Nem hálából csúszik a boríték

Fordulatot hozott a RESZASZ és a Szinapszis közvélemény kutató friss felmérése. Ebben nemcsak azt mondta ki a megkérdezett, csaknem ezer orvos, hogy hálapénzmentes egészségügyet szeretne, de végre elismerte: nem hálából, sokkal inkább félelemből és a jobb ellátás reményében csúszik a boríték.

Tovább


A Magyar Idegtudományi Társaság nyílt levele a CEU kapcsán

A CEU Kognitív Idegtudományi Tanszéke nem csak az ország vezető kognitív idegtudományi intézete, de nemzetközi összehasonlításban is a világ vezető intézetei közé tartozik.

Tovább


22. Májnap

Egynapos budapesti, akkreditált továbbképző konferencia háziorvosok, gasztroenterológusok és minden érdeklődő számára.

Tovább


Élelmiszerbotrány