hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


A légiközlekedés nem annyira biztonságos



| |
 



A Germanwings légitársaság franciaországi katasztrófájából okulva gyakrabban és alaposabban kell ellenőrizni a pilóták egészségi állapotát - sürgeti a német repülésegészségügyi szakorvosok szövetsége.

A Die Welt című lap keddi összeállítása szerint a német repülésegészségügyi szakorvosi rendszer szinte teljes mértékben felügyelet nélkül működik. A szakorvosoknak ugyan háromévente meg kell újítaniuk engedélyüket, de ehhez csak egy 20 órás ismeretfrissítő tanfolyamon kell részt venniük és igazolniuk kell, hogy az utóbbi három évben elvégeztek évente legalább 10 repülésegészségügyi alkalmassági vizsgálatot. Ettől eltekintve viszont szinte teljes szabadságot élveznek munkájukban, a pilótákat pedig rendszerint csupán egy orvos vizsgálja meg, akinek döntéseit nem ellenőrzi senki.

Maga a vizsgálat sem több egy viszonylag széles körű belgyógyászati és szemorvosi állapotfelmérésnél, amelyet vérkép- és vizeletvizsgálat egészít ki. Rendszeres pszichológiai vizsgálatnak nem vetik alá a pilótákat.

A márciusi katasztrófa után már a szakorvosok érdekképviselete szerint is változtatni kell a rendszeren. Egyebek között ki kell terjeszteni a laborvizsgálatokat, ellenőrizni kell, hogy a páciens fogyasztott-e kábítószert vagy pszichés problémák kezelésére szolgáló gyógyszert - mondta a Die Weltnek Hans-Werner Teichmüller, a szövetség elnöke.

A lap összeállítása szerint az is gond, hogy a pilóták szabadon választhatnak foglalkozás-egészségügyi szakorvost. Így az évek során "egyfajta bizalmi viszony alakul ki", és előfordulhat, hogy az orvos nem figyel oda, kinek a vizelete kerül a mintaedénybe - mondta egy név nélkül nyilatkozó pilóta a Die Weltnek, kiemelve, hogy "a légi közlekedés egyáltalán nem annyira biztonságos, mint ahogy beállítják".

Hozzátette, hogy ismer több kollégát, akik alkohol-, vagy drogproblémával küzdenek, de ezt "nagyobb erőfeszítés nélkül el tudják tusolni" az orvosi felülvizsgálatokon.

A Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe a fedélzeten 150 emberrel március 24-én délelőtt zuhant le Franciaország déli részén, az Alpokban. A gép két fekete dobozának adatai alapján a másodpilóta bezárkózott a pilótafülkébe és szándékosan idézte elő a végzetes süllyedést. A másodpilótát korábban öngyilkossági hajlam miatt kezelték.

Otthonában betegállományba helyezésről szóló, összetépett orvosi dokumentumokat találtak, és táblagépének vizsgálata alapján megállapították, hogy az öngyilkosság lehetséges módozatairól tájékozódott az interneten a katasztrófa előtti napokban, és legalább egyszer a pilótafülkék ajtajára vonatkozó kifejezésekre is rákeresett.




MTI 2015. április 7., kedd

Kapcsolódó anyagok

A random variancia mint karcinogén tényező?

A gyógyszerészi gondozás a magas vérnyomás kezelésében

„Kivisszük a betegséget, behozzuk az egészséget”: tavaszi gyógyító hiedelmek

A hypertonia története - Paul Dudley White (1886-1973)

Társasági hírek

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Május a vérnyomásmérés hónapja!

A Nemzetközi Hypertonia Társaság és a Hypertonia Világ Liga mozgalmat hirdetett 2017 májusára.

Tovább


Nem hálából csúszik a boríték

Fordulatot hozott a RESZASZ és a Szinapszis közvélemény kutató friss felmérése. Ebben nemcsak azt mondta ki a megkérdezett, csaknem ezer orvos, hogy hálapénzmentes egészségügyet szeretne, de végre elismerte: nem hálából, sokkal inkább félelemből és a jobb ellátás reményében csúszik a boríték.

Tovább


A Magyar Idegtudományi Társaság nyílt levele a CEU kapcsán

A CEU Kognitív Idegtudományi Tanszéke nem csak az ország vezető kognitív idegtudományi intézete, de nemzetközi összehasonlításban is a világ vezető intézetei közé tartozik.

Tovább


22. Májnap

Egynapos budapesti, akkreditált továbbképző konferencia háziorvosok, gasztroenterológusok és minden érdeklődő számára.

Tovább


A légiközlekedés nem annyira biztonságos