hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


A légiközlekedés nem annyira biztonságos



| |
 



A Germanwings légitársaság franciaországi katasztrófájából okulva gyakrabban és alaposabban kell ellenőrizni a pilóták egészségi állapotát - sürgeti a német repülésegészségügyi szakorvosok szövetsége.

A Die Welt című lap keddi összeállítása szerint a német repülésegészségügyi szakorvosi rendszer szinte teljes mértékben felügyelet nélkül működik. A szakorvosoknak ugyan háromévente meg kell újítaniuk engedélyüket, de ehhez csak egy 20 órás ismeretfrissítő tanfolyamon kell részt venniük és igazolniuk kell, hogy az utóbbi három évben elvégeztek évente legalább 10 repülésegészségügyi alkalmassági vizsgálatot. Ettől eltekintve viszont szinte teljes szabadságot élveznek munkájukban, a pilótákat pedig rendszerint csupán egy orvos vizsgálja meg, akinek döntéseit nem ellenőrzi senki.

Maga a vizsgálat sem több egy viszonylag széles körű belgyógyászati és szemorvosi állapotfelmérésnél, amelyet vérkép- és vizeletvizsgálat egészít ki. Rendszeres pszichológiai vizsgálatnak nem vetik alá a pilótákat.

A márciusi katasztrófa után már a szakorvosok érdekképviselete szerint is változtatni kell a rendszeren. Egyebek között ki kell terjeszteni a laborvizsgálatokat, ellenőrizni kell, hogy a páciens fogyasztott-e kábítószert vagy pszichés problémák kezelésére szolgáló gyógyszert - mondta a Die Weltnek Hans-Werner Teichmüller, a szövetség elnöke.

A lap összeállítása szerint az is gond, hogy a pilóták szabadon választhatnak foglalkozás-egészségügyi szakorvost. Így az évek során "egyfajta bizalmi viszony alakul ki", és előfordulhat, hogy az orvos nem figyel oda, kinek a vizelete kerül a mintaedénybe - mondta egy név nélkül nyilatkozó pilóta a Die Weltnek, kiemelve, hogy "a légi közlekedés egyáltalán nem annyira biztonságos, mint ahogy beállítják".

Hozzátette, hogy ismer több kollégát, akik alkohol-, vagy drogproblémával küzdenek, de ezt "nagyobb erőfeszítés nélkül el tudják tusolni" az orvosi felülvizsgálatokon.

A Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe a fedélzeten 150 emberrel március 24-én délelőtt zuhant le Franciaország déli részén, az Alpokban. A gép két fekete dobozának adatai alapján a másodpilóta bezárkózott a pilótafülkébe és szándékosan idézte elő a végzetes süllyedést. A másodpilótát korábban öngyilkossági hajlam miatt kezelték.

Otthonában betegállományba helyezésről szóló, összetépett orvosi dokumentumokat találtak, és táblagépének vizsgálata alapján megállapították, hogy az öngyilkosság lehetséges módozatairól tájékozódott az interneten a katasztrófa előtti napokban, és legalább egyszer a pilótafülkék ajtajára vonatkozó kifejezésekre is rákeresett.




MTI 2015. április 7., kedd

Kapcsolódó anyagok

Kihívások a gyógyszertárak menedzselése során

Hasi fájdalom és anaemia differenciáldiagnózisa - egy ólommérgezett család esete

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Európa erdeinek több mint fele eltűnt az elmúlt hatezer évben

Európa erdeinek több mint a fele eltűnt az elmúlt 6000 évben a mezőgazdasági területek iránti megnövekedett igény és a fa tüzelőanyagként való hasznosítása miatt...

Tovább


Elhunyt Csák Máté humanista gondolkodó

Hetvenkilenc éves korában elhunyt Csák Máté, okleveles építészmérnök, festőművész, humanista gondolkodó, a magyar kortárs művészet támogatója és gyűjtője - közölte a család az MTI-vel csütörtökön.

Tovább


Teller Ede már 1959-ben a globális felmelegedés veszélyeire figyelmeztette az amerikai kőolajipart

Már 1959-ben a globális felmelegedés veszélyeire figyelmeztette az amerikai kőolajipar vezetőit, kormányilletékeseket, közgazdászokat Teller Ede atomtudós az amerikai kőolajipar létrejöttének 100. évfordulója alkalmából rendezett szimpóziumon.

Tovább


A valaha megfigyelt legtávolabbi szupernehéz fekete lyukat fedezték fel

A hatalmas fekete lyuk a Földtől 13 milliárd fényévnyire semmisíti meg a körülötte forgó anyagot, olyan messze, hogy a megfigyelők olyannak láthatják, amilyen az ősrobbanás után mindössze 690 millió évvel volt - írták a tudósok a Nature tudományos lap aktuális számában.

Tovább


A légiközlekedés nem annyira biztonságos