hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


Az egészségügy humán erőforrás stratégiája


Az egészségügy humán erőforrás stratégiája
Vízvári László
| |
 

A humánerőforrás nem önmagában létezik. Túlmutat az egészségügy kérdéskörén. Nem az egészségügy belügye, hanem szinte a kormányzat összes szereplőjét érinti (pl. oktatási tárca, pénzügyi tárca stb). Ahhoz, hogy ütőképes legyen, már a probléma megfogalmazásakor be kell vonni más tárcák képviselőit, és folyamatos közös gondolkodást, koordinációt igényel.

Az egészségügy humán erőforrásának megfelelő szintű biztosítása az egészségügyi szolgáltatások minőségének és biztonságának az alapfeltétele. Az utóbbi években - a társadalom és az egészségügy átalakulásával szinkronban - jelentősen megváltoztak az egyes egészségügyi foglalkozásokkal szemben támasztott követelmények. Átalakult a betegségek köre, az ellátás eszközparkja, az egészségügyi foglalkozások struktúrája, és nem utolsó sorban a betegek egészségügyi ellátással szemben támasztott elvárásai. Egyre inkább teret kapnak az interdiszciplináris együttműködések, illetve a határokon átívelő szolgáltatások is.

A humán erőforrás fejlesztése nem mindenkor tudott lépést tartani az egészségügyi ellátórendszer fejlődésével és átalakulásával, és így egyre nagyobb gondok jelentkeznek az ellátás különböző szintjein. Ez a probléma nem csak hazánkban, hanem Európa számos országában is nehézségeket okoz. A jelen stratégiai dokumentum ezen problémakör áttekintésére és a lehetséges megoldási alternatívák felvázolására vállalkozott. Vezérfonalának kialakításakor figyelembe vettük a hazai és nemzetközi tapasztalatokat, mérlegeltük a lehetséges megoldási alternatívákat, stratégiákat. Az elérendő célok meghatározása során a rövid- és középtávú feladatokra fókuszáltunk, melyek több ponton is túlmutatnak az egészségügyi ágazat humán erőforrás fejlesztésének kompetenciakörén.

E stratégiai dokumentum készítése során mindig megpróbáltunk konszenzust teremteni az egészségügyi ellátás különböző szereplői között, keresve azt a „legkisebb közös többszöröst”, mely mindenki számára elfogadható, s 7 irányt tud mutatni a kialakult helyzet kezelésére.

Forrás: Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet


A teljes tanulmány "A teljes cikk PDF-ben"-re kattintva érhető el.

Kapcsolódó anyagok

Kiállításajánló: A természet fogaskerekei

Hogyan tekintenek a vidéki páciensek a gyógyszerészi szolgáltatásokra?

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Praxisközösségek ereje

Kétszázezer ellátási esemény, nyolcvan százalékos átszűrtség, 12 százalékkal kevesebb szakorvoshoz küldött beteg — néhány szám az alapellátás-fejlesztési modellprogram eredményeiből. A négyéves ,,kísérlet” most zárult, de a kormány bejelentése szerint folytatódik.

Tovább


A borítékok mindennemű csúsztatása

A Rezidensek és Szakorvosok Szakszervezete az igazságügyi miniszterhez fordult, hogy a "borítékok mindennemű csúsztatását" is nevezzék törvénysértőnek —ne legyen mód munkaadói engedéllyel sem a felmentésre.

Tovább


Mostohagyerek az iskola-egészségügy

A Miniszterelnökség, bürokrácia csökkentésként elhíresült projektjének következő lépcsője, újabb négy egészségügyi alapintézmény, április elsejével történő átszervezése/beolvasztása lesz. Ezek az Országos Tisztifőorvosi Hivatal, a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet, az Országos Közegészségügyi Központ és az Országos Epidemiológiai Központ.

Tovább


Korányi: folyamatos a fejlesztés

Az Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézetnek meghatározó szerepe van a hazai tüdő- és légzőszervi betegek kezelésében és rehabilitációjában egyaránt. A tavaly év végén elnyert, több mint 250 millió forintos forrást az országos hatáskörű intézmény eszközfejlesztésre és modernizálásra használja fel.

Tovább


Az egészségügy humán erőforrás stratégiája