hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


Sikerek az egészségügyi sms-ek terén


Sikerek az egészségügyi sms-ek terén

| | |
 

Egy kis kísérleti tanulmány, amely a rövid mobil telefonnal küldött szöveges üzenetek által közvetített beavatkozások hatékonyságát vizsgálta terhes nők és a cukorbetegek esetében azt sugallja, hogy az emberek pozitívan reagálnak a a biztosító társaságtól kapott szöveges üzenetekre.

A Regence Blue Cross Blue Shield egy jelentős biztosító Idaho, Oregon, Washington és Utah államokban – mintegy 2,2 millió tagja van. A projektet együtt dolgozták ki a Krames Staywell mobilszolgáltatóval. Az egészségügyi szöveges üzenetek küldését 69 terhes nőnek és a 56 cukorbetegnek ajánlották fel. Ezek közül 38 terhes nő és a 27 cukorbeteg végezte el a felmérés értékelését. A résztvevő heti rendszerességgel kaptak rövid szöveges üzeneteket: melyek tartalmát információk, egészségügyi tanácsok és emlékeztetők alkották.

A terhes résztvevők körülbelül 32 százaléka, míg a cukorbetegek 67 százaléka szerint az sms-ekben küldött információk segítettek nekik abban, hogy pozitív változásokat érjenek el, és képesek legyenek hatékonyabban menedzselni az egészségügyi állapotukat. Emellett a terhes nők közel 60 százaléka és a cukorbetegek csaknem 67 százaléka azt mondta, hogy többet tudtak meg a betegségükről, s a pillanatnyi állapotuk kiértékeléséhez szükséges szempontokról, miután rendszeresen megkapták a szöveges üzeneteket.

A terhesség programban a résztvevők közel 90 százaléka azt mondta, hogy az üzeneteket értékesnek találta, míg ugyanez az arány a cukorbetegeknél szintén magas, 89 százalék volt.

A legtöbb válaszadó mindkét csoportban, aki jóváhagyta a kísérlet kezdetekor, hogy üzeneteket fog kapni a biztosítótól, azt mondta, hogy pozitívan alakult az összképük a Regence Blue Cross Blue Shield társaságról. Konkrétan: a terhes válaszadók kilencven százaléka mondta azt, hogy "tetszik" (52 százalék) vagy hogy "Rendben" (38 százalék) arra a kérdésre, hogyan viszonyultak ahhoz, hogy egészségügyi információkat kapnak a Regence-től. A cukorbetegek ugyanerre a kérdésre 68 százalékban a „tetszett”, és 32 százalékban a „rendben van” választ adták.. Az összevont két csoportban a válaszadók 56 százaléka azt mondta, az üzenetek befolyásolták a Regence-ről kialakított összbenyomásukat.

Arra a kérdésre, hogy rangsorolja, hogyan szeretnének információt kapni Regence-től, a szöveges üzenet került a második helyre az e-mail után a cukorbeteg csoportban. A terhesek csoportjának esetében az SMS került a harmadik helyre – elmaradva az e-mail és a honlapról kapható információk mögött.

Janna Kimel, a felhasználói élmény kutató csoport vezetője elvégzett néhány telefonos interjút a kísérleti projektben résztvevők körében, és beszámolt a beszélgetések során nyert tapasztalatairól a tavalyi Egészségügyi Tervezési konferencián Bostonban.

"Többen azt mondták nekem a telefonban: ’tényleg úgy érzem, hogy Regence törődik velem’ ",és hozzáfűzte; "Van-e fogalmuk arról, hogy milyen érzés ez egy olyan személynek, aki egészségbiztosító társaságnál dolgozik ?"

Azt mondta, hogy az emberek beszámoltak neki olyan speciális akciókról, melyekre nagy mértékben a szöveges üzenetek buzdították őket, mint például végrehajtottak egy táplálkozási tervet, vagy részt vettek egy szülésre felkészítő programban.. Kimel szerint a projekt résztvevői – számára úgy tűnt – különböző okokból élvezték és értékelték a szöveges üzenetek kapását.

"A cukorbetegek esetében a legerősebb motiváció a túlélés," mondta. "[Azt mondják] ’nem akarok egyedül lenni, nem akarom egyedül csinálni, és ettől a kis szöveges üzenettől, amit kapok minden nap, úgy érzem, hogy kevésbé vagyok egyedül.’ A terhes nők sokkal többet aggódnak fiziológiai, mint lelki problémákkal kapcsolatban. Szeretik, ha konkrét dolgokat csinálhatnak – s ezekre az sms-ekből tippeket kaphatnak."

Szemlézte: elitmed.hu, Kolin Péter
Forrás: http://mobihealthnews.com/



Kulcsszavak

sms diabetes terhesgondozás

Kapcsolódó anyagok

Sikerek az egészségügyi sms-ek terén

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Akusztikus képalkotás körvonal detektálással

A visszavert hang láthatóvá teszi az objektumokat. A szonárt a hajózásba használják, hogy információt szerezzenek a tengerfenékről vagy a halrajokról, míg a nőgyógyászok az ultrahang felvételeket arra használja, hogy a magzatokat tanulmányozzák az anyaméhben. Akusztikus eljárással, ultrahanggal anyagvizsgálatot is végezhetnek, hogy rendszeresen ellenőrizzék a vasúti sínek repedéseit vagy a repülőgép tartószerkezeteit.

Tovább


Mobiltelefonos navigációs szolgáltatások az idősebb korosztály számára – lépésről lépésre vezetik őket útjukon

Finnországban a VTT Technical Research Centre kifejlesztett egy olyan mobiltelefon-alapú navigációs szolgáltatást a rászoruló éltesebb generációk számára, amely a megfelelő címre kalauzolja el az idősebb felhasználókat abban az esetben is, ha elvesztek egy számukra idegen városban. A mobiltelefonos navigációs alkalmazás egy európai projekt eredménye, s a szolgáltatás segítségével az idősek a tömegközlekedést is képesek használni, valamint segíti őket az útvonal összes szakaszán.

Tovább


Egy App naponta kétszer, s még a fogorvosod nevét is elfelejted

A British Dental Journal által közzétett kutatás eredménye azt mutatja, hogy a „Brush DJ” nevű mobiltelefonos applikáció használata, mely azt célozza, hogy ösztönözze a fiatalokat, hogy magukévá tegyék és fenntartsák a hatékony orális egészségügyi ellátási rutin tényeken alapuló technikáit, hatékony, és eléri céljait. A "Brush DJ" 2011 végén indult útjára az Apple App Store-ban,, és 2013-ban felvételt nyert a NHS által kiválasztott Egészségügyi Alkalmazások Könyvtárában. 2015 februárjáig a Brush DJ-t, amely ingyenes, és nem tartalmaz reklámokat vagy app-vásárlásokat,, már több mint 197.000 júzer letöltötte 188 országban. Az alkalmazást bármilyen típusú fogkefével használni lehet .

Tovább


Törvények egyengethetik az e-egészségügy fejlesztését Németországban

Az e-egészségügyi törvényjavaslat, amit ezév tavaszán nyújtottak be, pontos határidőket tűz ki az e-egészségügy infrastruktúrájának kialakítására és az eHealth (elektronikus egészségügyi) szolgáltatások bevezetésére. A megvalósítás mielőbbi előmozdítására szankciókat és ösztönzőket egyaránt alkalmazni fognak a német egészségügyben.

Tovább


Sikerek az egészségügyi sms-ek terén