TARTALOM

 VISSZA

 


Az e-learning bevetésre kész


Az e-learning bevetésre kész
dr. Lipták Judit
| |
 



A Semmelweis Egyetemen a TÁMOP-4.1.2-08/"/A/KMR-2009-0019 projekt szeptember 15-én tartott záró sajtótájékoztatóján ismertették az új tanévvel nyíló új lehetőségeket. A két éve elnyert TÁMOP támogatás eredményeképpen öt tárgyból, pszichiátriából, neurológiából, ortopédiából, onkológiából és fül-orr-gégészetből nyílik lehetőség az elektronikus tanulásra. Megtörtént a tananyag kifejlesztése, rendelkezésre állnak az ellenőrző és vizsgatesztek. A tanulást segítő szemléltető videóbemutatók és a legfrisebb szakmai irányelvek is megtalálhatók az oldalakon.



Az e-learning internetes alapú oktatást, tesztelési és vizsgázási lehetőséget jelent. Természetesen nem váltja fel az egyetemi előadásokat, gyakorlatokat és a vizsgát sem, de fontos kiegészítést nyújt hozzá. Az elektronikus tananyag segíti a hallgatók folyamatos tanulását, lehetőséget ad arra, hogy a gyakorlaton már a felmerült kérdésekkel, a tudás elmélyítésével, a gyakorlati ismeretek elsajátításával lehessen foglalkozni.

Az e-learning a Semmelweis Kiadó honlapjáról érhető el, regisztráció után jelszóval használható. A tananyagot oktatási hetekre lebontva találja meg a hallgató, az egyes anyagrészek elsajátítását ellenőrző tesztekkel lehet értékelni.

A tesztek nemcsak a saját tudás ellenőrzésére, hanem valódi vizsgáztatásra is alkalmasak. Az oktató beállíthatja, milyen időszakban, mennyi idő alatt tölthető ki a teszt. Személyekre lebontva figyelheti a kitöltés menetét, a tévedéseket-hibákat. Elektronikus módszerekkel biztosítják, hogy a lehető legkisebb legyen a csalás-súgás lehetősége.



Az első félév a kipróbálás időszakát jelenti majd mind a hallgatók, mind az oktatók számára. Az első félév tapasztalatai alapján végzik majd el a szükséges korrekciókat, hogy az e-learning a lehető legjobban szolgálhassa az oktatást a Semmelweis Egyetemen.

dr. Lipták Judit
eLitMed.hu



Kulcsszavak

e-learning, internet, egyetem, oktatás, vizsga, teszt, ellenőrző, tananyag

Kapcsolódó anyagok

Hogyan lehet kialakítani a gyógyszerészek betegekkel való kommunikációs képességeit?

A gyógyszerész által küldött napi SMS-emlékeztető hatásossága

A csípőprotézises betegek körében végzett betegoktatás tanulmányozása

Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020 (MÁESZ). Az elmúlt hét év (2010-2017) hypertoniára vonatkozó eredményei

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Megkezdődött az akadémiai kutatóintézet-hálózat átvilágítása

A közlemény szerint az átvilágítás "rendkívül szoros menetrenddel", nemzetközileg elismert szakértőkből álló bizottságok végzik, nemzetközi normáknak megfelelően. Ugyanakkor felhívják a figyelmet arra is, hogy az MTA kutatóközpontjainak és - intézeteinek finanszírozása továbbra sem megoldott, ami "egyre fokozódó bizonytalanságot és egyre gyakrabban napi problémákat okoz a kutatóintézetek működésében".

Tovább


Ösztöndíjprogramot hirdetett a robotika iránt érdeklődők számára a RoboCup Szövetség

Elsősorban egyetemi karok, PhD-hallgatók és posztdoktorok jelentkezését várják arra a nemzetközi ösztöndíjprogramra, amelyet a robot kutatási-oktatási projektekkel foglalkozó RoboCup Federation (RCF) hirdetett meg. A győztes pályázók részt vehetnek az RCF idei világbajnokságán és támogatást kapnak saját robotprojektjeik elindításához.

Tovább


A pápaszemes repülőkutyák majdnem harmadát elpusztította egy hőhullám

Majdnem harmadát elpusztította egy hőhullám két nap alatt a pápaszemes repülőkutyák ausztráliai populációjának -

Tovább


Minden címétől megfosztotta kutatóintézete a Nobel-díjas amerikai James Watsont

Rasszista megjegyzései miatt kutatóintézete megfosztotta minden címétől az amerikai James Watson professzort, aki két tudóstársával együtt a DNS szerkezetének megfejtője, és amelyért Nobel-díjat kapott - közölte az amerikai közszolgálati rádió (NPR) a tudós laboratóriumának közleményére hivatkozva.

Tovább


Az e-learning bevetésre kész